30 sierpnia 2015

Janusz Laskowski w Augustowie - gala finałowa i 50-lat kultowego przeboju „Beata z Albatrosa”.



W Augustowie mieście otoczonym jeziorami i rozległą Puszczą Augustowską odbyła się gala finałowa czytelników „Gazety Współczesnej” letniej akcji „Szukamy Beaty z Albatrosa”. Akcja poszukiwania współczesnej Beaty została zainicjowana z okazji 50-lecia przeboju Janusza Laskowskiego „Beata z Albatrosa”. W czasie trwania konkursu zgłosiło się 21 dziewcząt w wieku 17-25 lat, a współczesny tytuł Beaty zdobyła 22-letnia Barbara Bujnowska z miejscowości Zabiele (pow. moniecki). Uroczyste ogłoszenie wyników nastąpiło w augustowskim amfiteatrze nad jez. Necko przed koncertem Janusza Laskowskiego. Któż z nas - nie zna romantycznej „Beaty z Albatrosa”, któż nie nucił sobie jesienną porą „Żółty jesienny liść”, kto nie bawił się pod słynne „Kolorowe jarmarki”. To on stworzył i wylansował hity, które przez wiele miesięcy, a nawet lat gościły na listach przebojów. Jego piosenki od wielu lat towarzyszą kilku pokoleniom Polaków. Jest mistrzem w nawiązywaniu bezpośredniego kontaktu z widownią. Wspominał…- W 1965 roku w wakacje byłem z kolegami w Augustowie, byliśmy na statku. Koledzy grali w brydża, a ja siedziałem z gitarą i grałem sobie. Skomponowałem wtedy piosenkę o Beacie... Zawsze życzliwy, pogodny i uśmiechnięty, ze swoim zespołem w składzie: Zbigniew Pieńkos - gitara oraz Roman Ożlański - keyboard dalej śpiewa o „Beacie z Albatrosa” swym ciepłym, niskim, ciekawym barytonem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz